Diana Lazar – 20 de ani de turism

Diana Lazar – interviu realizat dupa 20 ani de consultant ticketing si turism in Sibiu – la agentia SOBIS TURISM.

1. Diana Lazar, ai o experienta de peste 20 de ani in turism. Ce ne poti spune, pentru inceput, despre cine esti si profesia aleasa?

Primul contact cu turismul l-am avut in copilarile, in anii “80, cand imi petreceam vacantele de vara la bunica materna,  care era administrator la Vila Bistrita din Sinaia, in cadrul OJT. Eram fascinata de abilitatea ei de a jongla cu multitudinea de sarcini pe care le avea de indeplinit, fiind in acelasi timp receptionista, camerista, bucatareasa, ghid turistic si manager. Nu aveam cum sa nu observ atentia cu care pregatea totul in cele mai mici detalii astfel incat turistii sa fie multumiti, ba chiar sa-i suprinda si sa le depaseasca asteptarile cu diverse atentii.  Imi amintesc cat de mult se bucura cand turistii se intorceau si in anul urmator si mi se parea ca detine superputerea de a face oamenii fericiti. Atunci am realizat pentru prima data faptul ca oamenii devin fericiti in concediu!  Mai tarziu, desi  profilul urmat Ia liceu a fost matematica-fizica, a venit cumva in mod firesc dorinta de a studia domeniul care m-a atras dintotdeauna, turismul. 

Diana Lazar - consultant ticketing si turism

In timpul facultatii, am inceput sa lucrez la o agentie de voiaj unde ne ocupam exclusiv de emiterea biletelor de avion. In acele vremuri, biletele erau tiparite, nu erau bilete electronice, cum sunt in prezent si am avut norocul sa am cel mai bun profesor si coleg posibil, pe domnul Ioan Dragomir (dl Nelutu), un adevarat profesionist care avea o experienta vasta,  dobandita in cadrul anilor si cursurilor de pregatire la Tarom.  

Am continuat apoi specializarea in domeniu, dobandind brevetul de manager in turism, diploma IATA Foundation in Travel and Tourism apoi diploma IATA Consultant . 

Visam atunci sa imi continui o cariera in ticketing in cadrul unei companii aeriene, dar destinul avea altceva pregatit pentru mine, o familie, pe sotul meu, Radu Lazar,  pe fiica noastra, Daria (eleva in prezent in clasa a X-a la colegiul O Goga din Sibiu) si agentia noastra de turism,  SOBIS TURISM. In anul 2007 agentia a primit acreditarea IATA si de atunci am privilegiul de a face cu pasiune si entuziasm ceea ce imi place si ma defineste in fiecare zi!  Cred ca aceste ingrediente sunt cheia reusitei. Sa faci in fiecare zi ce iti place cu daruire si implicare, avand drept multumire zambetele primite de la turistii agentiei noastre. In prezent, mi se intampla des sa fiu intrebata daca numele meu este Diana Sobis si ma amuz, dar inteleg totodata de unde vine confuzia si imi asum cu bucurie si mandrie asocierea numelui meu.

2. Care crezi ca sunt principalele motive pentru care clientii aleg agentia SOBIS TURISM?

Calatoriile nu sunt totusi in categoria serviciilor de prima necesitate ,  motiv pentru care cred ca primeaza atitudinea, competenta, perseverenta  si experienta.  Relatiile cu clientii si cu furnizorii nostri s-au cladit in timp, pe parcursul anilor, prin respect reciproc si implicare. Abordarea noastra a ramas fidela principiilor de moda veche si stilului clasic de abordare , adica suntem constienti de importanta pe care o are calatoria dorita pentru client si de rolul si responsabilitatea noastra in aceasta ecuatie. Dupa principiul “ce tie nu-ti place altuia nu-i face”, mentinem anumite standarde si nu vindem la norma vacante, nu avem target de vanzari, nu intermediem vacante pentru toti tour-operatorii sau pentru toate unitatie de cazare. Scopul nostru este de a selecta si a recomanda ceea ce consideram adecvat cerintelor si specificatiilor turistilor tinand cont de o multitudine de factori, de la feed-back-ul turistilor, la multe ore petrecute de studiu amanuntit.  Desigur, intuitia si atentia la detalii conteaza enorm, dar si lectiile invatate din greselile inerente sau  din situatiile dificile cu care ne-am confruntat. Principalul motiv pentru longevitatea, credibilitatea  si succesul agentiei noastre consider ca a fost si va ramane plusul de siguranta, a avea pe cine sa te bazezi cand apar situatii neprevazute, care sa detina solutiile si resursele,  atat personale cat si financiare si care sa stie cum sa gestioneze eficient imprevizibilul , protejandu-ti interesele.

Cred ca plusul de incredere si siguranta l-am dobandit si prin disponibilitatea noastra, pe langa prezenta noastra fizica in spatele monitoarelor, la sediul agentiei noastre din Sibiu, pe Calea Dumbravii 101, continuand sa ramanem la dispozitia turistilor permanent si sa ne oferim suportul si asistenta pentru situatii de urgenta la orice ora din orice zi  sau noapte a saptamanii. Aparteneta noastra la ANAT si faptul ca suntem o agentie membra IATA, ne confera,  de asemenea protectie si garantii suplimentare. 

Turistii agentiei noastre ne aleg pentru ca au inteles beneficiile pe care le aduce expertiza unui specialist, pentru ca au realizat ca drumul anevoios pana la vacanta mult visata este unul pe care noi l-am batatorit deja, parcurgandu-l in fiecare zi, an dupa an. Desigur, nu in ultimul rand trebuie sa mentionez si beneficul real prin care un consultant dedicat aduce plus valoare turistilor prin mijloacele de care dispune, prin tarifele speciale negociate sau prin accesul la servicii destinate exclusiv agentiilor de turism, precum emitere de bilete de avion pentru grupuri, pachetele charter, resorturi exclusiviste sau pachete de croaziere.

Cred ca turistii aleg agentia SOBIS TURISM pentru ca reprezinta un consultant personal de calatorie si un plus de siguranta,  nu doar o agentie de turism.

Sobis Mituri si adevaruri despre agentiile de turism

3. Unde vezi viitorul agentiei de turism? Ce recomandari ai pentru tinerii care doresc sa urmeze o cariera in domeniu?

Intr-o lume online, într-o industrie plină de operatori low cost si goana dupa chilipiruri, strategia noastra este o abordare diferită, personala. Pentru că eu cred cu tarie că fiecare călătorie este o chestiune personală și merită să fie tratată cu o atenție diferită, îndrumări și sfaturi profesionale, adaptate dupa preferintele, gusturile individuale, respectand bugetul stabilit,  astfel oferind cu mult mai mult decât ar putea oferi o tranzacție electronică impersonala.  Turistii ne incredinteaza visele lor si noi le devenim confidenti si aliati pentru a le indeplini, impreuna . Atingerea umană și emoțiile reale depășesc tehnologia în acest domeniu, eu asa consider.

  Clienții noștri par să fie in asentimentul abordarii noastre de “dinozauri” si ne apreciaza amabilitatea, respectul și eficiența. În calitate de consultanți personali de călătorie, intelegem, de asemenea, faptul ca trebuie sa fim  mereu la curent cu tendintele  si tehnologia din domeniu, motiv pentru care  suntem intr-un permanent proces de invatare si perfectionare.  

Încă văd un viitor frumos, chiar mai bun ca oricand pentru consultanții de călătoriie pasionati si competenti.  Este nevoie  de tineri sau de persoane cu spirit tanar in domeniu,  numarul turistior crescand si solicitarile acestora evoluand in fiecare an. Sper ca vor continua sa existe oameni care sa constientizeze ca nu putem sa fim toti experti in orice domeniu si vor alege sa consulte si sa se bazeze pe un specialist dedicat.  Si mai sper sa fie pace si sa gasim solutii inspirate pentru calatoriile viitoare!

Mituri - agentii turism

Multumim celor care au incredere, de mai bine de trei decenii in serviciile de consultanta in turism ale agentiei noastre!

Diana Lazar
SOBIS TURISM – IATA 6921174

Diana Lazar – interviu realizat dupa 20 ani de consultant ticketing si turism in Sibiu – la agentia SOBIS TURISM.

Articolul anterior

IATA – International Air Transport Association

City Break Istanbul – 4 Impresii

Articolul urmator